keskiviikko 7. toukokuuta 2014

Apinoita ja kultapandoja

Poikanen on vuoden ikäinen
Vähän on tainnut kirjoittamiskynnys nousta kun kaikki ei ole enää niin uutta ja ihmeellistä. Ja muutenkin viimiset seitsemän päivää menny todella nopeasti. Lähinnä olen työskennellyt apinoiden, kultapandojen ja villikissojen kanssa. Olen oppinut vähän japaninmakakien käyttäytymisestä ja luonteista. Ne ovat aika hyvin verrattavissa ihmisiin, mutta silti vähän hölmöjä. Ne voivat suutahtaa jo pelkästään siitä, jos toinen katsoo toisen lähellä olevaa ruokapalaa. Aika omistushaluisia, lyhytpinnasia ja agressiivisia näin ihmisen näkökulmasta. Apinat eivät yleensä ole vaarallisia, mutta yksi uroksista hyökkäisi ihmisen kimppuun jos pystyisi.
Lentäviä apinoita ja porkkanoita...

Tällä osastolla mun lempieläin on nyt kultapanda Kitty. Se on niin ihana. Se tulee aina vastaan tarkistamaan olisiko mulla ruokaa mukana. Sen oletetaan olevan raskaana, sillä se on niin nälkäinen ja "hellyydenkipeä". Täällä on tiettyinä aikoina päivästä joidenkin eläinlajien ruokinta ja info asiakkaille. Olen saanut syöttää kultapandoja sillä välin kun eläintenhoitaja on kertonut niistä.






Tänään olin mukana tiikereiden ruokinnassa. Sain syöttää niitä ensin sitätiloissa ja sitten menimme ulkoaitaukseen ripustamaan lihanpaloja ja pahvilaatikoita. Tiikerit juoksivat innoissaan lihojen ja laatikoiden kimppuun, kun ne päästettiin ulos.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi tai kysy jotakin!